Verschillende soorten instore marketing
Het is bewezen dat een goede presentatie van je producten zorgt voor meer aankopen. Een duidelijke consistente en aantrekkelijke presentatie van een product kan namelijk de besluitvorming wat betreft aankoop voor een bezoeker makkelijker maken. Het is dan ook belangrijk om dit in de detailhandel goed aan te pakken. Er zijn verschillende vormen van instore marketing die je toe kunt passen. Een aantal verschillende tools die je in je winkel kunt gebruiken zetten we op een rijtje.
Stickers
Stickers zijn misschien niet het eerste waar je aan denkt, echter worden deze vaak voor marketing in winkels zelf gebruikt. Ze zijn namelijk redelijk makkelijk en goedkoop te produceren en vallen goed op. Zo kun je gebruik maken van raamstickers en vloerstickers om bijvoorbeeld een nieuw product of een bepaalde actie onder de aandacht te brengen.
Displays
Met een display kun je een bepaald product extra onder de aandacht brengen. Een display kan speciaal voor een product product op maat gemaakt worden. Op deze manier kun je een product het beste tot zijn recht laten komen. Denk bijvoorbeeld aan een display met vakken voor schoenen, waarbij deze goed verlicht worden of een houten display om een snowboard in te presenteren. Op het display kun je vervolgens nog gebruik maken van mooie beelden en meer informatie over het product meegeven. Ook in etalages wordt vaak gebruik gemaakt van een aantal displays om producten op verschillende hoogtes te kunnen presenteren.
Video
Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van video’s in winkels en etalages. Mensen zien per dag zo veel reclame, dat bewegend beeld vaak wat beter opvalt. Met veel digitale schermen kun je zelfs zorgen voor interactie met de klant. Laat mensen bijvoorbeeld hun product customizen, geef ze zelf de mogelijkheid om te kijken of het product nog in de juiste maat op voorraad is, of laat ze live hun mening geven.
Banners en vlaggen
Er wordt ook veel gebruik gemaakt van vlaggen en banners als marketing tool. Door buiten je winkel grote vlaggen neer te zetten, valt je winkel extra op en zullen mensen minder snel voorbij lopen. Banners zijn dan weer ideaal om te gebruiken (als achtergrond) in een etalage.